Audyt stron internetowych

Audyt stron internetowychStrony internetowe to obecnie bardzo rozbudowane i zaawansowane technologicznie witryny. Czasy, w których ich obsługa czy promocja była prosta i możliwa do wykonania samodzielnie dawno już minęły. Duża konkurencja w branży czy chęć wybicia się w biznesie powoduje, że nasza witryna musi być bez zarzutu od strony technicznej oraz być rzetelnie reklamowana i pozycjonowana. Elementy te są o tyle ważne, że dzięki nim zarabiamy na witrynie, pozyskujemy klientów lub sprzedajemy produkty.

Tam, gdzie w grę wchodzą duże sumy, warto również sprawdzać regularnie, czy nasze narzędzie pracy funkcjonuje prawidłowo oraz, czy firmy marketingowe wykonują swoje zadanie skutecznie. Idealnym sposobem na sprawdzenie tego wszystkiego jest audyt stron internetowych przeprowadzany przez niezależne i wyspecjalizowane firmy. Dzięki niemu poznajemy odpowiedzi na pytanie, co działa dobrze, a co trzeba poprawić w jej działaniu. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania - czym jest audyt stron internetowych, jak przebiega, co otrzymujemy w zamian i czy warto z niego korzystać.

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt stron internetowych to sprawdzenie przez zewnętrzną i niezależną firmę naszej strony pod różnymi względami. Audyt dokonywany jest przez specjalistów z konkretnych dziedzin, którzy oceniają funkcjonowanie poszczególnych elementów. Po wykonaniu audytu otrzymujemy raport, w którym zawarte są wszystkie oceny, uwagi i porady. Jest on napisany przystępnym językiem, więc nie musimy prosić o jego interpretację. Audyt stron internetowych nie jest najpopularniejszym narzędziem zwiększania efektywności biznesowej, ale jest za to niezwykle skuteczny. Pozwala zmaksymalizować efektywność wydawanego budżetu, aby działania marketingowe czy techniczne przynosiły jak największe efekty. Na rynku znajduje się sporo firm lub agencji marketingowych, które oferują wykonanie takiego audytu. Może być on całościową oceną witryny lub brać pod uwagę tylko niektóre elementy. Cena, czas czy zakres zależeć będą od firmy, która będzie go przeprowadzała, a także oferty, czy promocji. Przeprowadzenie audytu nie jest zobowiązujące i można wykonywać go jednorazowo lub powtarzać w konkretnych odstępach czasu. Jest to niezwykle korzystne rozwiązanie, gdy nasza witryna służy do zarabiania pieniędzy lub wydajemy środki na jej optymalizację oraz pozycjonowanie. Dzięki temu możemy przekonać się, czy środki są wydawane słusznie i czy działania przynoszą rezultaty. Firmy przeprowadzające audyt składają się ze specjalistów w każdej dziedzinie, więc nie musimy również martwić się o profesjonalizm dokumentu.

Jak przebiega audyt?

Przebieg audytu, choć może różnić się detalami na ogół jest taki sam. Po dostarczeniu zamówienia i ustaleniu szczegółów nasza strona poddawana jest testom. Mogą one odbywać się zdalnie na podstawie statystyk czy specjalnych programów lub osobiście poprzez przyjazd specjalisty do naszej firmy. Po sprawdzeniu wszystkich obszarów otrzymujemy kompletny raport z informacjami, co zostało sprawdzone, jakie elementy działają poprawnie, a które należy poprawić. Firmy oferujące audyt posiadają również rozeznanie w branży i chętnie polecają wiarygodne firmy informatyczne czy agencje marketingowe.

Pierwszym elementem, który jest sprawdzany podczas audytu, jest silnik, skrypt czy kod witryny. Techniczna strona odpowiedzialna jest za poprawność działania strony, bezpieczeństwo czy parametry takie jak np. czas wczytywania się strony. Są to bardzo istotne kwestie, które w znaczący sposób wpływają na przydatność strony. Kolejnym obszarem, który należy do najczęściej sprawdzanych, jest obszar SEO. Pozycjonowanie na obecnym rynku jest niezwykle istotne. Ocenie zostaną poddane wszystkie działania firm marketingowych oraz parametry naszej witryny. Nie dokładne opisy, rozmieszczenie słów kluczowych, zbyt długi czas wczytywania strony czy ustawienia witryny na serwerze mogą negatywnie odbijać się na pozycji w wyszukiwarce. Firmy audytorskie testują również naszą stronę pod względem użyteczności. Wskazówki co do rozmieszczenia tekstu, reklam, czcionki czy funkcjonowania samego modułu zakupowego będą bardzo cenne i sprawia, że klienci chętniej będą korzystali z naszej witryny. Wskazówki, jakie otrzymamy po audycie, dotyczą też szaty graficznej. Jest ona wizytówką naszej firmy, a szybko zmieniające się trendy warto uwzględniać, aby nasza witryna była również modna.

Po wykonanym audycie firma przeprowadzająca go dostarcza nam obszerny i szczegółowy raport. Znajdują się w nim wszystkie działania, jakie zostały przeprowadzone, sprawdzone elementy, diagnoza oraz wskazówki co można zmienić, aby witryna funkcjonowała lepiej.

Do kogo się zgłosić?

Audyt stron internetowych przeprowadzany jest przez wiele firm. Są to m. in. firmy informatyczne, agencje reklamowe czy firmy specjalizujące się w samych audytach. Na rynku istnieje duża konkurencja dlatego mamy sporo możliwości do wyboru. Gdy zdecydujemy się na taki audyt, warto przejrzeć opinie innych użytkowników, porównać opinie, zakres usług czy ceny. Jeśli chcemy współpracować ściśle lub planujemy dłuższą współpracę, warto wybierać firmy z regionu, aby w razie konieczności móc bez problemów spotkać się osobiście. Takie posunięcie znacznie ułatwi współpracę. Na rynku można spotkać wiele firm, które oferują bardzo niską cenę. Jeśli decydujemy się na audyt, warto jednak wybrać firmy ugruntowane i renomowane. Koszt takiego audytu może wynieść od kilkuset złotych nawet do kilku tysięcy, ale zdecydowanie wyższa jakość usług zwróci się niezwykle szybko. Wielokrotne wydawanie małych sum bez otrzymywania przydatnych wskazówek będzie mijało się z celem.

Czy i kiedy warto - korzyści

Przeprowadzanie audytu stron internetowych jest bardzo pomocnym narzędziem. Zbadanie witryny pod różnymi kontami pomaga ją ulepszyć, zwiększyć bezpieczeństwo danych, zoptymalizować czy przyspieszyć jej działanie. Wskazówki zawarte w audycie mogą posłużyć również rozbudowie serwisu lub zmianie jego wizerunku. Audyt taki warto przeprowadzać wtedy, kiedy pozwoli on uzyskać konkretne zarobki lub po prostu zwróci się. Dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie go po wykonaniu pewnego etapu usług - np. firmy informatycznej czy agencji reklamowej, aby sprawdzić, czy wykonali oni swoje zadanie prawidłowo. Jeśli strona służy nam jako zaawansowany serwis, odwiedza ją duża ilość osób czy konkuruje z kilkoma innymi witrynami w danej kategorii, warto audyt przeprowadzać regularnie np. co pół lub co roku. Dzięki temu nie pozostaniemy w tyle wobec konkurentów a być może uda się zmodyfikować działania strony, aby była wydajniejsza, szybsza czy czytelniejsza od rywali. Jeśli zastanawiamy się nad organizacją takiego audytu, warto zwrócić się do kilku firm zajmujących się takimi działaniami, wyjaśnić, na czym nam zależy i poprosić o wycenę. Otrzymamy wtedy jasne informacje, w jakiej cenie otrzymamy jakie usługi. Firmy takie chętnie dokonują wstępnej oferty, gdyż liczą na zarobek.



Podobne:
Administracja nieruchomościami

Administracja nieruchomościamiObsługa techniczna obiektów komercyjnych to nic innego jak dbanie o serwis urządzeń czy regularne przeg

Kiedy do adwokata, a kiedy do notariusza po poradę?

AdwokatZdarzyć się może, że potrzebna nam będzie pomoc prawnika, ale sami nie do końca będziemy wiedzieć, do kogo tak naprawdę udać się po poradę prawną. Bo

Jak kupić tańsze mieszkanie?

Kupno mieszkaniaJakie mieszkanie warto kupić, z rynku wtórnego czy od dewelopera. Gotowe do zamieszkania, czy może pod remont. Jeśli lic